söndag 31 oktober 2010

Det är något








Jag fortsätter lägga ut flano med halloweentema.
Nu kommer ju häxor och monster på besök varje kväll med sitt bus eller godis. Denna saga är egentligen en sång men jag tycker den passar lika bra som flano. Huset och månen är bakgrund som de andra bilderna kretsar kring, så de kan man sätta upp först. Sedan börjar själva ramsan.
Jag har provat den så där lite lagom kusligt på barngruppen,
och det gick hem. Så här är den....

Det är något


Det är någon som sitter på trappan vid mitt hus

Det är någon som gärna vill göra bus

Jag är inte rädd, men jag gömmer mig

Men min pumpalykta vill bara säja Hej.



Det är någon som flyger runt mitt tak

På en kvast med en cape som fladdrar där bak

Jag är inte rädd men jag gömmer mig

Men en häxa vill bara säja Hej



Det är någon som jamar ute på mitt staket

Någon fräser fram som en riktig raket

Jag är inte rädd men jag gömmer mig

Men min katt vill bara säja Hej



Det är några som flyger i luften här

De äter flugor och spindlar och allt sånt där

Jag är inte rädd men jag gömmer mig

Men fladdermössen vill bara säja hej



Det är någon som sitter i trädets topp

Han hoar så håret reser sig upp

Jag är inte rädd men jag gömmer mig

Men Ugglan vill bara säja hej



Det är någon som fladdrar runt överallt

Nån som skrämmer alla och det blåser kallt

Jag är inte rädd men jag gömmer mig

Men spöket vill bara säja hej

Bilder och text har jag hittat HÄR översättningen som är förhållandevis fri är min egen.
Ha nu en riktigt Happy Halloween önskar Fröken Flano.

1 kommentar:

  1. Du är en underbar skatt som hittar på så många bra sagor/ramsor jag blir lika förtjust varje gång jag är in på din sida! Trevlig höst!

    SvaraRadera